czwartek, 2 czerwca 2011

Zwis męski ozdobny

Krawat to według mnie wątpliwa męska ozdoba.
Owszem w czasach kiedy zapanowała moda na chorwacką szmatkę wokół męskiej szyi miało to swój urok. Podobno podpatrzył tą część garderoby przyszły Król Słońce u Chorwatów, którzy wchodzili w skład regimentu wojsk austriackich.

Za czasów Ludwika XIV  „cravattes” były koronkowymi dziełami sztuki,  i był to okres wielkiej popularności krawata, w jego najbardziej wyszukanej formie.
Anglicy nazwali go "węzłem wokół szyi" i chyba właśnie tak czuje się większość facetów w tej obecnej
wiszącej ozdobie.

Wogóle uważam, ze najbardziej malownicze stroje męskie były do XIX w.
Krawat krępuje ruchy , często maczany jest w talerzu i sprawia wrażenie, ze właścicielowi wszystko wisi.
                                            Precz z krawatami ! Dziś jest dzień bez krawata.

2 komentarze:

  1. Dla mnie każdy dzień jest bez remisu. Jest to ubranie, które nie korzystają. W zimie używam szale lub chusty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiwat krawat noście je codziennie caly dzień Adaś śnięte jak ja.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że masz ochotę napisać kilka słów. Dziękuję i jednocześnie przyznaję, że nie zawsze odpowiadam.