wtorek, 5 lipca 2011

Zbiory Musée du Louvre

Zbiory Musée du Louvre zawierają ponad 380000 , z których prezentowanych jest około 35000 dzieł sztuki. W ciągu jednego dnia, normalny człowiek nie jest w stanie obejrzeć to wszystko z odpowiednią uwagą. Mnie udało się, przed laty, zwiedzać Luwr przez kilkanaście kolejnych czwartków.
Chyba czwartków, bo już dobrze nie pamiętam. Był to dzień otwarty, poza sezonem letnim.
Pamiętam, że oczy Mona Lisa, która jeszcze wtedy wisiała sobie bez pancernych szyb, obserwowały mnie w każdym punkcie sali.
Wchodząc po olbrzymich kamiennych schodach witały mnie na półpiętrze rozłożone skrzydła Nike.
Chłonęłam, chodziłam, podziwiałam. To co człowiek zobaczy, na zawsze zostaje w jego wnętrzu.
Oczywiście, to co poniżej, to nie moje wspomnienia, tylko moje wygłupy na temat Luwru.






2 komentarze:

  1. Luwr tak jak British Museum wilcza czesc swoich zbiorów ma niestety w piwnicach. Ale i tak zeby zobaczyc to co wystawione trzeba na to poswiecic kilka ladnych tygodni.
    Bedzie jeszcze czas i na Musee du Louvre i na British Museum, wierz mi. Zaleglosci trzeba nadrabiac, trzeba tylko chciec. Ja chce, a Ty?
    Pozdrawiam przyszlosciowo zapraszajaco

    OdpowiedzUsuń
  2. Z Twojej odpowiedzi nie wynika czy dalabys sie namówic na powtórke z obydwu, tj i Luwru, i brytyjskiego.
    I jeszcze jedno, w Kairze jest wprost imponujace Muzeum Narodowe i pomimo, ze Anglicy wywiezli swego czasu do siebie ogrom eksponatów to nadal jest co ogladac. 2 tygodnie non-stop to malo. Wiec to juz 3-cia powtórka z historii.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że masz ochotę napisać kilka słów. Dziękuję i jednocześnie przyznaję, że nie zawsze odpowiadam.