środa, 13 lipca 2011

Nadmiar pitej wody szkodzi !

Nareszcie jest dowod na to co odczuwałam i wiedziałam od kilku lat.
Musiałam wlewac w siebie litry wody i czułam sie gorzej, a nie lepiej. Intuicyjnie wiedziałam, że nie tędy droga, ale jak to racjonalnie wytłumaczyć ?



"Obalono popularny mit dotyczący picia wody (Onet.dzisiaj, 10:35 )

KK / dailymail.co.uk

Mówi się, że woda może pomóc nam uniknąć uszkodzenia nerek, wspomaga utratę wagi i poprawia koncentrację. Jednak według ostatnich badań brytyjskich naukowców, nie ma podstaw do tego, aby te twierdzenia były prawdą - czytamy na dailymail.co.uk.
Eksperci ostrzegają, że picie ośmiu szklanek wody dziennie może być szkodliwe. Raport brytyjskich naukowców opisuje niebezpieczeństwo odwodnienia jako "mit" i głosi, że nie ma dowodów na to, że picie wody zapobiega wielu problemom zdrowotnym.
Badania pokazują, że picie, gdy człowiek nie jest spragniony może zaburzać koncentrację, a nie ją zwiększyć. Picie nadmiernych ilości wody może też prowadzić do bezsenności, bo ludzie muszą wstawać w nocy, aby pójść do toalety.
Dr McCartney zajmująca się badaniami, ostrzega również, że spożywanie zbyt dużych ilości wody może prowadzić do rzadkiej, ale potencjalnie śmiertelnej choroby zwanej hiponatremia, która powoduje spadanie poziomu zawartości soli w organizmie i może prowadzić do obrzęku mózgu."

1 komentarz:

  1. No i mamy dylemat typu
    co jest lepsze: maslo czy margaryna
    :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że masz ochotę napisać kilka słów. Dziękuję i jednocześnie przyznaję, że nie zawsze odpowiadam.