poniedziałek, 4 lipca 2011

Gronostaj z damą.

Coś z klasyki malarstwa - Leonardo da Vinci- Oryginał przedstawia Cecylię Gallerani, kochankę księcia Ludovico Sforzy. Obraz znajduje się w zbiorach Muzeum Czartoryskich w Krakowie.
 Obecnie Dama jest na występach gościnnych w Hiszpanii. Pięć lat temu Muzeum Prado w Madrycie bezskutecznie starło się o wypożyczenie dzieła Leonarda. Tym razem jednak zwrócił się o to sam król Hiszpanii. Następnie obraz pojedzie do Berlina i Londynu. Do Krakowa wróci po 9 miesiącach.(I nie wiadomo, czy przypadkiem nie będzie pamiątek po tych wojażach w postaci małych łasiczek.) Widziałam w oryginale Damę z Gronostajem , oraz Mona Lisę i oba obrazy zrobiły na mnie wielkie wrażenie. Popełniłam drobny humorystyczny kolaż.

3 komentarze:

  1. Baardzo politycznie wyczekane
    Az tak szybki nie jestem zeby to w tym tempie ocenic
    Dusza techniczne ze smakiem artystyycznym to za malo zeby wypowiedziec sie na temat ''tego''

    OdpowiedzUsuń
  2. takie polityczne wyczekanie okazalo sie bardzo zabawne (sic!)
    Bez artystycznej aluzji bo montaz sam w sobie jest pomyslowy

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że masz ochotę napisać kilka słów. Dziękuję i jednocześnie przyznaję, że nie zawsze odpowiadam.