środa, 12 grudnia 2012

12.12.2012.

Ciekawa data i ciekawe z nią związane historie.
Astronomicznie grudzień jest bardzo bogatym czasem na obserwacje nieba. Dziś przeleciała obok planetoida a jutro będzie dosłownie deszcz "spadających gwiazd" (Geminidy). Jak macie życzenia to ...do obserwacji
Ja niestety mam od kilku dni nocne  niebo zasnute chmurami, ale wiem że są i dla mnie gwiazdki ze spełniającymi się życzeniami :)
Historia o której teraz wspomnę wydarzyła się w Gdańsku 12 grudnia 353 lata temu...


Tego dnia została po raz ostatni w Gdańsku spalona na stosie czarownica- Anna Kruger.
Niestety nie była to ostatnia kobieta  w Europie spalona za czary i podejrzenia za konszachty z diabłem.
Minęło 350 lat, a tak bardzo zmienił się świat i poglądy. Ciekawa jestem jaki będzie świat w 2365 roku?
Zainteresowanych  historią Anny Kruger odsyłam np. do http://www.wiadomosci24.pl/artykul/anna_kr_ger_ostatnia_gdanska_czarownica_45941.html

1 komentarz:

  1. Oj, wspolczuje tej kobiecie!!Najprawdopodobniej byla juz wtedy za mocno sfeminizowana i z nietypowa sila jak na tamte czasy......

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że masz ochotę napisać kilka słów. Dziękuję i jednocześnie przyznaję, że nie zawsze odpowiadam.