poniedziałek, 26 marca 2012

Wielkanocne ozdoby.

Dzisiejsza wizyta na tzw.rynku uzmysłowiła mi, że już za dwa tygodnie  święta. Fakt, że przez sobotę słyszałam odgłosy trzepanych dywanów, jednak ja nie popadłam w amok wiosennego sprzątania- wybrałam spacer. Tak wyglądają nasze rodzime ozdoby, bardziej przaśne.

















Takie pomysły na wielkanocne ozdoby znalazłam w internecie- moda na ten rok. Bo tak jak panują trendy ubierania choinek tak samo i wielkanocnych ozdóbek. Z gustami i tradycjami sie nie dyskutuje- każdy wybiera to co lubi.







Pomysł przedstawiony z prawej
 strony  warto wykorzystać do
 robienia bardzo dużej ilości jaj,
 a wydmuszki nie zawsze
 sie nadają , ponieważ
 sa zbyt kruche
. Tak wykonanymi jajeczkami
 możemy przyozdobić upinając
 w girlandy np.balustrady.

Kruche ciasteczka w kształcie
jajek również mogą służyć do ozdoby. Jeżeli łakomczuszki nie zjedzą ich w miedzy czasie.





Pomysł na Grób Pański najbardziej mnie się spodobał. Jest prosty w wykonaniu. Wystarczy gliniana podstawka, jedna mała doniczka, która kładziemy na dnie. Górę wypełniamy ziemią, dosypujemy kamyczki i dokładamy duży kamień. Siejemy pszenicę, może trawkę ,a może po prostu na ligninie rzeżuchę. Ze zwykłych patyczków robimy trzy krzyże i regularnie podlewamy. Do Wielkanocy całość powinna wyglądać tak jak na przedstawionym obrazku.


1 komentarz:

  1. Podoba mi się ozdoba w niebieskim wiaderku, trochę słodka. ale pasuje mi. Ozdoby z jajek na balustradzie balkonu raczej bym nie zrobiła. A mnie już jest zasiana rzeżucha :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że masz ochotę napisać kilka słów. Dziękuję i jednocześnie przyznaję, że nie zawsze odpowiadam.