środa, 29 września 2010

ZDZIWIENIE

Ryszard Kapuściński — Podróże z Herodotem

Przeciętny człowiek nie jest specjalnie ciekaw świata. Ot, żyje, musi jakoś się z tym faktem uporać, im będzie to kosztowało mniej wysiłku - tym lepiej. A przecież poznawanie świata zakłada wysiłek, i to wielki, pochłaniający człowieka. Większość ludzi raczej rozwija w sobie zdolności przeciwne, zdolność, aby patrząc - nie widzieć, aby słuchając - nie słyszeć.
Tak naprawdę nie wiemy, co ciągnie człowieka w świat. Ciekawość? Głód przeżyć? Potrzeba nieustannego dziwienia się? Człowiek, który przestaje się dziwić jest wydrążony, ma wypalone serce. W człowieku, który uważa, że wszystko już było i nic nie może go zdziwić, umarło to, co najpiękniejsze - uroda życia.
 
Albert Einstein

Nie mam wątpliwości, że nasze myślenie odbywa się w większej części bez użycia znaków (słów), a ponadto w dużym stopniu bez udziału świadomości. Jak bowiem wytłumaczyć fakt, że czasem jakieś doznanie wzbudza w nas spontaniczne zadziwienie. To zadziwienie pojawia się, gdy doznanie to sprzeczne jest ze światem pojęć, jaki się w nas ugruntował.

           Dlaczego zacytowałam wypowiedzi o zdziwieniu i ciekawości?
Otóż trafiłam na interesujące obrazy i z ciekawości zaczelam je łaczyc. Jakież było moje zdziwienie kiedy to co "stworzyłam" jest sprzeczne z naszym postrzeganiem świata. Elementy same w sobie były raczej smutne, jednak całosc wcale nie przytłacza pesymizmem.
Opublikowałam set pierwotnie na stronie artystycznej. Oto komentarze:
alicja2204 napisała

-Niesamowite! Dziwne, ale fajne. Podoba mi się :)))))))))))))))
Demonekpaulinka (BDAY - SEP 16) napisał 12 godziny temu
-Very original and creative!!!!! <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że masz ochotę napisać kilka słów. Dziękuję i jednocześnie przyznaję, że nie zawsze odpowiadam.