piątek, 18 listopada 2011

Grodzisko

Zaciekawiona zbiornikiem wodnym przed szpitalem w którym musiałam spędzić trochę czasu , postanowiłam po wyjściu zwiedzić tę okolicę. Jest to teren odkrywany przeze mnie po raz pierwszy, choć w Gdańsku istnieje  od początku istnienia miasta. To Grodzisko- 27 hektarów zespołu fortecznego, uchroniło Gdańsk między innymi  przed Szwedami w czasie potopu.To miejsce ma bardzo bogatą historię i od lat jest w trakcie rewitalizacji. Pobieżnie zaczęłam wizytę od strony ul.Długie Ogrody i szłam Redutą Miejską.

                                            Zbiornik "Powstańców Warszawskich" dawniej mokra fosa.




Widok na Ratusz i w tle nowy most wantowy ze wzniesienia  od strony ul Kurkowej.






O tej porze roku można dojrzeć Kościół Mariacki



Góra Gradowa z Pomnikiem Millenium

Pomnik ku czci poległym w obronie miasta carskim żołnierzom.
Wzniesiony w 1898r na koszt cara Rosji.



Na tym terenie mieści się Centrum Hewelianum. Wszystkich zainteresowanych odsyłam na ich stronę internetową http://www.hewelianum.pl/index.php






3 komentarze:

  1. W Gdańsku znam tylko centrum, ale nie mam wyrzutów sumienia jeżeli w ciekawych miejscach, które pokazałaś Ty byłaś pierwszy raz :-). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. to teren, który latami się unikało ze względu na czyhające różne przygody, dopiero od niedawna jest zagospodarowywany

    OdpowiedzUsuń
  3. No to się nie dziwię, ze nie byłaś tam wcześniej. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że masz ochotę napisać kilka słów. Dziękuję i jednocześnie przyznaję, że nie zawsze odpowiadam.