niedziela, 26 stycznia 2014

A kuku panie kruku.

"Zimowe ptakoliczenie" dziś dobiegło końca.
 Od wielu lat obserwuję jedną parę ptaków, która nie tylko dziś siedziała przytulona do siebie.




 Kruki. wrony zle nam się kojarzą, a szkoda. To bardzo inteligentne ptaki. Nie będę się rozpisywała o znaczeniach w kulturze i symbolice. Kruki to długowieczne ptaki dożywające nawet 15 lat.

 W wieku 2 lat ptaki te dojrzewają i szukają pary. Teraz właśnie zacznie się okres lotów godowych kruków.
Jest to  piękny widok, ten wirująco opadający szczepiony lot może  zachwycić. Tym bardziej, że ptaki łączą się  na całe swe życie,  Nie rzucają słów przysięgi na wiatr- tak jak ludzie.

6 komentarzy:

  1. Ja je lubię. Myślę, że one nie cieszą się popularnością, bo są całe czarne, a ich dziób wygląda dość groźnie. Trochę o nich już wiedziałam, a teraz podziwiam Twoje ciekawe i bardzo ładne kolaże. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię prawie wszystkie ptaki. Kruki też...Srok nie darzę uczuciem.
    Pewnie jesteś ciekawa dlaczego? Otóż bardzo często zabijają szpaki, kiedy te znoszą do budek lęgowych sianko, patyczki...Atakują również młode pisklęta a nawet je zjadają...
    A kruki, tylko wyglądają groźnie. Teraz pokochałam je za wierność.
    Nie myśl, że nie podoba mi się Twój post. Jest bardzo piękny...Jednak szczególnie urzekło mnie jedno zdanie. "Od lat obserwuję jedną parę ptaków, która nie tylko dziś siedziała przytulona do siebie".
    Och, gdyby dotyczyło ono ludzi...
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapomniałam napisać, że kolaże i zdjęcia są jak zwykle cuuuuudowne.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Sroczki faktycznie to takie liski z piórkami, a jak pięknie potrafią grupowo gonić koty...

      Usuń
  4. Widzialem kiedys,pracujac wysoko na rusztowaniu,jak dwa kruki zaatakowaly na dachu jakiegos mniejszego ptaka.Wygladalo to okropnie,niczym dwa starsze chlopaki napadly na mlodszego kolege.Ten maly sturlal sie do rynny,a one go tam zadziobaly.Pisk byl na cala okolice.Nie wygladalo to milo.I choc nie lubie sie mieszac w nature I jej prawa,to ruszylo mnie to wydazenie.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że masz ochotę napisać kilka słów. Dziękuję i jednocześnie przyznaję, że nie zawsze odpowiadam.