sobota, 27 lipca 2013

Gorzów w fotograficznej pigułce.


Dominata - punkt widokowy między innymi na Most Staromiejski





Spichlerz z 1763 r.- obecnie "Muzeum Wart"

Most żelazny nad Wartą


Pechowy "Czerwony Spichlerz"

Klub kajakowy Admira , oraz stadion żużlowy im. Edwarda Jancarza

Zaniedbany XIX w pałacyk znanej rodziny przemysłowców Pouckschów- obecnie Dom Kultury.
Przystań barek- dok

Eklektyczna Willa Schroedera (fabrykanta) obecnie mieści się tu Muzeum Lubuskie im. Jana Dekerta  


Filharmonia Gorzowska
Kościół Ewangelicki
Zabytkowe mury obronne XV w.- pozostało do dnia dzisiejszego 130 m


Studnia Czarownic powstała na początku XX w, aby upamiętnić spalenie na stosie mieszkanek Gorzowa podejrzanych o czary.
 

Wczesnogotycka Kadedra
Nimfy na Kłodawce
Pomnik Mickiewicza
W miejscu dawnych Zakładów Mięsnych powstała Galeria Askana

Cerkiew Prawosławna

Gorzowska Bimba - zabytkowa replika tramwaju stoi u zbiegu Wełnianego Rynku i ul.Chrobrego




Gorzowskie murawy
Danwny poligon wojskowy


 

5 komentarzy:

  1. Witaj Madeinja!
    Chociaż nigdy nie byłam w Gorzowie, to miasto znam prawie od podszewki.
    Znam kilka dziewczyn, które prowadzą blogi o tym mieście. Jestem zachwycona Twoimi zdjęciami i oczywiście Gorzowem. Dzieje się u Was wiele ciekawych rzeczy.
    Życzę Ci miłej, spokojnej niedzieli.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żle mnie zrozumiałaś- ja nie mieszkam w Gorzowie- tylko w nim byłam przez 2 miesiące. Wcześniejszy set o woj. lubuskim przedstawia moja opinię o tym mieście...Pozdrawiam z Gdańska :)

      Usuń
  2. ...i tylko na zdjęciach nieukazujących zaniedbań...jakoś wygląda, jakoś...
    Serdeczności z Gorzowa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję- jako mieszkanka Gorzowa odkryłaś to. Faktycznie- starałam się tak robić zdjęcia, aby ukazać tylko to co ładne....

      Usuń
    2. ... to ja dziękuję, za ominięcie w fotorelacji tego co boli moje miasto...

      Usuń

Miło mi, że masz ochotę napisać kilka słów. Dziękuję i jednocześnie przyznaję, że nie zawsze odpowiadam.