czwartek, 6 stycznia 2011

trzy mądre

   
Mądrość kultury wschodu została całkowicie przeinaczona w kulturze zachodu.
Wielu mężczyzn chciałoby mieć pilota do "swoich" kobiet i w odpowiednim momencie naciskać przycisk : nie mówi, nie widzi, nie słyszy. Jak znam życie to dołożyli by jeszcze kilka przydatnych funkcji np. podaj piwo, 69, lub ucisz dziecko..
.Słyszałam kiedyś też wersje, ze jest to symbol dyplomacji kobiety. Ma udawać że nie widzi, nie słyszy  i nic nie mówić... (no to mamy niewolnice). Poza tym nikt nie jest niczyją własnością, wiec określenie "moja" wg.mnie już świadczy o przedmiotowym traktowaniu partnerki.

Japoński symbol Trzech mądrych małpek...pierwsza małpka ma zakryte oczy: nie widzi zła, druga zakrywa usta: nie mówi zła, a trzecia zakrywając uszy daje znać że: nie słyszy zła. Związana z symbolem legenda niesie przesłanie, że nie widząc zła, nie słysząc zła i nie mówiąc zła chronimy się przed złem i jego konsekwencjami.


1 komentarz:

  1. Bardzo lubię ten skład, jeśli w pobliżu dróg waszych złych, można czuć się dobrze?

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że masz ochotę napisać kilka słów. Dziękuję i jednocześnie przyznaję, że nie zawsze odpowiadam.