poniedziałek, 11 lutego 2013

"Obyś żył w ciekawych czasach"

"Obyś żył w ciekawych czasach"-stara chińska klątwa.
Czasem patrząc na postęp ludzkości i "postępowy" kościół katolicki czułam się jakbym żyła w średniowieczu.  Papież Celestyn V był pierwszym Papieżem, który abdykował w 1294r. Dziś dowiaduję się,że obecny Papież Benedykt XVI podjął decyzję o abdykacji. Nie ma sił ciała i ducha, aby dalej sprawować posługę.
Świat za mojego życia bardzo się zmienił. Pierwsze loty  człowieka w kosmos, rozwój telewizji satelitarnej, komputery, telefony komórkowe, klonowanie, możliwość zapładniania in vitro, przeszczepy ludzkich organów, zrozumienie, że homoseksualizm nie jest chorobą,rozwój antykoncepcji itd.
Kościół nie nadążał za postępem i bardzo często nie godził się na wiele rozwiązań, Do tego zaczęły masowo wychodzić na jaw niecne zachowania kleru, który czasem zapomina o celibacie, pazerność,  o pedofilii już nie wspomnę. Wiele osób wierzących ma po prostu problem jak żyć w zgodzie z kościołem w dzisiejszym świecie.
Jestem bardzo ciekawa kto zasiądzie na Tronie Stolicy Piotrowej i czy będzie potrafił zrobić porządek w kościele, jak i pójść z postępem. Mam nadzieję, że przepowiednie nie okażą się klątwą "ciekawych czasów" w których przyszło mi żyć.
P.S.
http://www.rmf24.pl/raport-rezygnacjapapieza-najnowsze-fakty/rezygnacjapapieza/news-symboliczny-znak-nad-watykanem-piorun-uderzyl-w-bazylike-sw-,nId,931830

2 komentarze:

  1. Nie przewiduję w najbliższym czasie zmian w kościele, niestety. Nie będą chcieli się pozbyć władzy nad duszami ludzi. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oby tylko nad duszami, a majątki z np.wojen krzyżowych, posagów itd....

      Usuń

Miło mi, że masz ochotę napisać kilka słów. Dziękuję i jednocześnie przyznaję, że nie zawsze odpowiadam.