czwartek, 5 listopada 2015

Od Ergo Areny do Przymorza Wielkiego.

Zafundowałam sobie spacerek między dwoma dużymi osiedlami Gdańska. Chcąc ominąć zatłoczone ulice, wybrałam drogę, przez tereny zieleni.
Zieleń przeszła w kolory rdzawe.
 Na pograniczu Gdańska i Sopotu stoi Ergo Arena. W tym miejscu odbywają się koncerty, mecze itp. imprezy masowe.
 Minęłam Osiedle Wejhera,
 ulicę Pomorską, która biegnie wzdłuż Potoku Oliwskiego


 Odbiłam w stronę Parku Przymorze.




Dworski park w stylu klasycystycznym, z elementami stylu krajobrazowego założony w XVIII wieku, na gruntach posiadłości „Kanradshammer”.
W latach 1996–1997 przeszedł rewaloryzację: uzupełniono drzewostan, wykonano ogrodzenie z bramami, utworzono żwirowe alejki spacerowe, odtworzono zasypane fosy. Fosy te, obecnie suche, pierwotnie były połączone z Potokiem Oliwskim. 
W parku znajduje się zabytkowy drzewostan z okazami starych dębów szypułkowych, choć dominują trawniki i krzewy.




 W historycznych granicach parku zachował się z dawnego założenia stylowy domek ogrodnika. Budowla ta stanowi obecnie własność prywatną.
 Doszłam do ul.Piastowskiej, przy której wybudowano pierwsze w tej dzielnicy falowce.
Skręciłam w najbliższą alejkę Parku Reagana.
 W oddali widać Przymorze Wielkie.

Tą pieczątka przypieczętowałam koniec spaceru.

6 komentarzy:

  1. ...Pani Jesień przeszła przez park :)
    Swoją drogą dużo zieleni jeszcze w Gdańsku jest...
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Popatrz jak dziwna jest ta jesień.
    Jest jeszcze dużo zieleni ale i mnóstwo kolorów.
    Czy dobrze widzę? na tym klombie kwitną róże?
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny spacer, ładna kolorowa jesień. Zachwycona jestem 10 zdjęcie od dołu. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. 12 zdjęcie jest cudowne...Piękna jesień!

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że masz ochotę napisać kilka słów. Dziękuję i jednocześnie przyznaję, że nie zawsze odpowiadam.